Τις γιορτινές μέρες που το σπίτι είναι γεμάτο από κάθε λογής καλούδια, η ιδέα της σωστής διατροφής και της διατήρησης του βάρους έχει πάει περίπατο. Και γιατί όχι αν αυτό σε ευχαριστεί.

Άλλωστε η άποψη ότι παίρνεις βάρος επειδή τρως χάνει πλέον έδαφος. Ο ολιστικός διατροφολόγος και ιδρυτής της Soul Wellness, Shauna Faulisi, υποστηρίζει ότι το φαγητό μπορεί να σε βοηθήσει να κάψεις λίπος.

Όλα εξαρτώνται από το επίπεδο της ινσουλίνης στο αίμα, μια διαδικασία που οδηγεί στο να χάσεις ή να πάρεις κιλά.

Χωρίς ινσουλίνη δεν παράγεται λίπος στο σώμα και δεν εισχωρεί το διατροφικό λίπος μέσα στα κύτταρά. Όταν κυκλοφορεί πολλή ινσουλίνη στο αίμα, δηλαδή υπάρχει υπερινσουλιναιμία, τότε συσσωρεύεις σωματικό λίπος ακόμα κι αν ελαττώσεις τις θερμίδες ή τα λιπαρά που καταναλώνεις. Επίσης, η ινσουλίνη συνεχίζει να “φτιάχνει” λίπος στο σώμα χρησιμοποιώντας τη γλυκόζη του αίματος, ακόμα κι όταν δεν τρώς καθόλου λιπαρά.

Αυτό σημαίνει ότι δεν παχαίνεις επειδή καταναλώνεις πολλές θερμίδες αλλά επειδή τα επίπεδα ινσουλίνης είναι πολύ υψηλά.

3 τρόποι για να ισορροπήσεις το βάρος σου

Η ινσουλίνη ρυθμίζει τον μεταβολισμό και είναι άμεσα υπεύθυνη για την όρεξή. Για να καταφέρεις λοιπόν να τη διατηρείς σε ισορροπία, φάει τα σωστά τρόφιμα, μην μειώνεις τα γεύματα και κοιμήσου πολύ.

Κοιμήσου και ξεκουράσου

Ο ύπνος παίζει σημαντικό ρόλο στην ικανότητα του οργανισμού να καίει λίπος. Ακόμα και όταν απλά ξεκουραζόμαστε ο οργανισμός μπαίνει σε αυτή τη διαδικασία.

Κατανάλωσε περισσότερες πρωτεΐνες

Ο Faulisi αναφέρει ότι η πρωτεΐνη έχει την υψηλότερη θερμική επίδραση τροφής (TEF – 20-35% ) συγκριτικά με τους υδατάνθρακες και τα λιπαρά, η οποία είναι το ποσό των θερμίδων που χρειάζεται το σώμα μας για να επεξεργαστεί και να χρησιμοποιήσει ένα θρεπτικό συστατικό. Αυτό σημαίνει ότι το σώμα μας χρησιμοποιεί το 20-35% της ενέργειας από την πρωτεΐνη που καταναλώνεται, για την αφομοίωση και την απορρόφηση της.

Βάλε το έλαιο καρύδας στη διατροφή σου

Οι ερευνητές έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το έλαιο καρύδας συνδέεται με την απώλεια βάρους καθώς περιέχει τα λεγόμενα λιπαρά οξέα μέσης αλύσου ή τριγλυκερίδια μέσης αλύσου (MCT για συντομία).

Αυτά τα λιπαρά οξέα μέσης αλύσου είναι διαφορετικά από τα κοινά λιπαρά οξέα μακρύτερης αλυσίδας που συνήθως αποθηκεύονται στο σώμα ως λίπος, ενώ τα MCT καίγονται με τη μορφή ενέργειας.