Eχοντας μια εμπειρία σχεδόν 2 μηνών σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης, αναρωτιόμουν πόσο δύσκολη θα είναι αυτή η εποχή για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.

Αν η απόσπαση της προσοχής έχει γίνει στο διάστημα αυτό συνώνυμο των μαθητών τουλάχιστον δημοτικού και γυμνασίου,  τι γίνεται με τα παιδιά που αντιμετώπιζαν τέτοιες δυσκολίες από πριν.

Αφορμή για τον προβληματισμό αυτό, αποτέλεσε η συνέντευξη της Gwen Stefani  στο Apple Music, όπου έλεγε ότι «κουβαλά» ακόμη μέσα της την πικρία ότι δεν πέτυχε στο σχολείο λόγω της δυσλεξίας της.

«Ήταν πολύ δύσκολο για μένα να λειτουργήσω σε αυτό το τετράγωνο κουτί του σχολείου που όλοι έπρεπε να καταλαβαίνουν», είπε, αποκαλύπτοντας ότι συνειδητοποίησε ότι έχει μαθησιακή διαταραχή μέσω των παιδιών της.

«Ένα πράγμα που ανακάλυψα με τα παιδιά μου είναι ότι έχω δυσλεξία. Συνειδητοποίησα ότι πολλά προβλήματα που είχα ή ακόμη και αποφάσεις που έχω πάρει για τον εαυτό μου, έχουν ως αφετηρία αυτό, και βλέπω τώρα ότι και τα παιδιά μου αντιμετωπίζουν κάποια από αυτά τα θέματα».

Η Stefani παραδέχτηκε ότι απέτυχε στο σχολείο, αλλά τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά όταν μεγάλωνε. Πλέον υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση γύρω από το θέμα ενώ θεωρεί πως «το γεγονός ότι ο εγκέφαλός της δεν λειτουργεί σύμφωνα με το μέσο όρο αλλά με διαφορετικούς τρόπους, είναι ένα δώρο που δεν μπορούν να έχουν άλλοι άνθρωποι».

Όμως εξεπλάγην θετικά, όταν ανακάλυψα μια έκθεση της «Διεθνούς Εταιρείας Δυσλεξίας», η οποία υποστήριζε ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, λόγω του κορωνοϊού λειτουργήσει αποδοτικά για μαθητές με δυσλεξία και άλλες μαθησιακές δυσκολίες.

Εκτιμά μάλιστα ότι η διαδικτυακή εκπαίδευση βελτιώνει τον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά καθώς τους κάνει να προσέχουν περισσότερο λόγω της  έλλειψης των περισπασμών που είχαν στην τάξη, ενώ λαμβάνουν πιο εξατομικευμένη προσοχή από τον δάσκαλο και είναι πιο συνεπείς στις υποχρεώσεις τους.

Το διαδραστικό μάθημα μέσω των υπολογιστών μάλιστα φαίνεται να τους βοηθά σημαντικά.

Μελέτη στο πανεπιστήμιο του Ζάγκρεμπ της Κροατίας επιβεβαίωσε πως οι μαθητές με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να προσαρμοστούν σε οποιοδήποτε διαδικτυακό μάθημα, ανεξαρτήτως ηλικίας και προτιμήσεων.

Μια καλή είδηση που θα ανακουφίσει πολλούς γονείς με παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακά προβλήματα.

Αν είσαι ένας από αυτούς τους γονείς θυμήσου, ότι πολλές σπουδαίες προσωπικότητες  αν και δεν τα πήγαν καλά στο σχολείο λόγω αυτών των προβλημάτων, τα κατάφεραν και με το παραπάνω στην επαγγελματική τους ζωή σε βαθμό που μιλάμε γι’ αυτούς.

H Jenifer Aniston ανακάλυψε ότι έχει δυσλεξία στα 20 της. Για πολλά χρόνια δεν μπορούσε να κατανοήσει τις δυσκολίες της στο σχολείο, όταν όμως διαπιστώθηκε η «πηγή» του προβλήματος όλα ξεκαθάρισαν. «Ένιωσα σαν όλο αυτό το παιδικό τραύμα να βρήκε την εξήγηση του», είχε πει.

Ο Steven Spielberg, δυσκολευόταν πάντα στο σχολείο ενώ εγκατέλειψε το πανεπιστήμιο γιατί αδυνατούσε να το  παρακολουθήσει. Αν και η δυσλεξία δεν αποτέλεσε ποτέ πρόβλημα στην κινηματογραφική του επιτυχία, ανακάλυψε μόλις στα 60 του έχει αυτή τη μαθησιακή διαταραχή.

Όταν ο  βρετανός ιδρυτής  της Virgin  Richard Branson πήγαινε ακόμη σχολείο ένας καθηγητής του είχε πει ότι «είτε θα κατέληγε στη φυλακή ή θα γινόταν εκατομμυριούχος». Τελικά έπεσε έξω και στα δύο καθώς ο Branson έχει μπει εδώ και χρόνια στη λίστα των δισεκατομμυριούχων!

Μπορεί να μην τα πήγαινε καλά στο σχολείο λόγω της δυσλεξίας όμως αυτό δεν τον εμπόδισε να στεφθεί Σερ και να έχει υπό τον έλεγχο του  πάνω από 400 εταιρείες .

Στη μακρά λίστα ανθρώπων που αντιμετώπιζαν αυτή τη μαθησιακή δυσκολία θα συναντήσεις ακόμη ονόματα όπως του Leonardo da Vinci, της Μητέρας Τερέζας, του Ναπολέοντα, του Winston Churchill, του Albert Einstein και του Thomas Edison.