Διάβαζα πρόσφατα σε μια αμερικανική έρευνα, που διεξήχθη την περασμένη άνοιξη εν μέσω πανδημίας ότι, το 65% των γυναικών που καταφέρνουν να  ιεραρχήσουν το χρόνο τους και  να κάνουν πράγματα για τον εαυτό τους, είναι πιο ευτυχισμένες, πιο υγιής και πιο αποτελεσματικές σε ότι κάνουν. 

Στην ουσία η έρευνα εστίαζε στο ότι συνηθίζουμε να γεμίζουμε την ημέρα και τη ζωή μας με δεκάδες υποχρεώσεις και ευθύνες, πολλές από τις οποίες είναι «άχρηστες» αλλά καταναλώνουν τον χρόνο που θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε σε πιο σημαντικά θέματα και να πετύχουμε σε αυτό που θέλουμε. 

Ο David Allen, ειδικός στην παραγωγικότητα και συγγραφέας του best-seller «Getting Things Done» και ο Neil Fiore, Ph.D., ψυχολόγος στο Berkeley της Καλιφόρνια , έφτιαξαν μια λίστα με μόλις 3 βήματα που μπορεί να βοηθήσει όποιον ενδιαφέρεται να απαλλαγεί από τα περιττά, να πετύχει τους στόχους του και να κάνει την καθημερινότητά του πιο ενδιαφέρουσα.  

1. Κάνε ένα βήμα πίσω και αναλογίσου 

Γιατί δεν έχεις ελεύθερο χρόνο για τον εαυτό σου; Κι αν τον αποκτήσεις τι θα ήθελες να κάνεις; «Δεν μπορείς να κερδίσεις ένα παιχνίδι εάν δεν έχεις ορίσει τι κερδίζει ο νικητής». Ξεκαθάρισε τους στόχους σου και τι θέλεις να πετύχεις και αυτό θα σου δώσει μεγαλύτερο κίνητρο. 

Κάντε μια λίστα επιθυμιών. Γράψε όλα όσα θέλεις να κάνεις αλλά δεν προλαβαίνεις και ιεράρχησέ τα με βάση αυτά που θέλεις περισσότερο. Διάλεξε τα δύο πρώτα και εστίασε το ενδιαφέρον σου σε αυτά. 

Όταν καταφέρεις να βρεις χρόνο γι αυτά, μπορείς να προχωρήσεις στα επόμενα. 

2. Βγάλε από τη ζωή σου ότι μπορείς  

Αν αφιερώσεις περισσότερο χρόνο σε ό, τι σου αρέσει και σε κάνει ευτυχισμένη, θα το ολοκληρώσεις γρήγορα και χωρίς δυσκολίες. Όμως για να είσαι παραγωγική και δημιουργική, πρέπει να αφιερώσεις χρόνο για αναψυχή και χαλάρωση.  

Αναρωτήσου λοιπόν! Τι μπορείς να αναθέσεις σε κάποιον άλλο; Σταμάτα να αναλαμβάνεις όλες τις υποχρεώσεις του γραφείου και κυρίως του σπιτιού σου.  

Μοιράσου τις καθημερινές υποχρεώσεις με όλα τα μέλη της οικογένειας σου όπως η καθαριότητα και το σούπερ μάρκετ. Όσο εσύ θα εξοικονομήσεις λίγο πολύτιμο χρόνο για σένα, κάποιοι θα διδάσκονται να αναλαμβάνουν ευθύνες, που θα τους ωφελήσει και στη δική τους ζωή    

Δοκιμάστε παρόμοιες στρατηγικές και στην εργασία. 

3. Επαναπροσδιόρισε τους στόχους σου 

Τώρα που κατάφερες να εξοικονομήσεις λίγο χρόνο δες πως  μπορείς να τον αξιοποιήσεις δημιουργικά. 

Βάλε στο εβδομαδιαίο σου πρόγραμμα περισσότερες ώρες ύπνου τη νύχτα, δύο ώρες άσκησης την εβδομάδα ή μία νύχτα έξω με φίλους για διασκέδαση. 

Επέτρεψε στον εαυτό σου στιγμές χαλάρωσης και διασκέδασης με ότι σε ευχαριστεί και θα δεις ότι σύντομα, με απλά μικρά πράγματα, θα είσαι πιο ευτυχισμένη.