Η βιομηχανία της μόδας, μια από τις ισχυρότερες παγκοσμίως με τζίρο 3 τρισ. δολάρια κάθε χρόνο που καταλαμβάνει το 2% του παγκόσμιου ΑΕΠ,  κάνει μια τεράστια στροφή τα τελευταία χρόνια σε πιο οικολογικές επιλογές.

Βαθιά πληγωμένη από την πανδημία του κορονοϊού, καθώς οι απώλειες στις πωλήσεις πασίγνωστων και πολυτελών οίκων μόδας έπεσαν κατακόρυφα τα τελευταία δύο χρόνια, βρήκε διέξοδο σε πιο οικολογικά και φτηνότερα υλικά για να ισορροπήσει την χασούρα. Αν και ο στόχος αυτός καλύφθηκε από την «οικολογική συνείδηση» των καλλιτεχνικών δημιουργών τους, ένα σημαντικό βήμα για την προστασία του πλανήτη έγινε. Και των ζώων…

Πριν από λίγες ημέρες η Dolce & Gabbana έγινε ένας ακόμη οίκος που εντάχθηκε στη μακρά λίστα εκείνων που απαγορεύουν την χρήση γούνας ζώων (συμπεριλαμβανομένου και της αλεπούς) στις δημιουργίες τους, χρησιμοποιώντας πλέον αποκλειστικά μια βιώσιμη «οικολογική γούνα».

Σε κοινή δήλωση με την οργάνωση για τα δικαιώματα των ζώων Humane Society International, η ιταλική εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα καταργήσει σταδιακά τη γούνα από το 2022. Ωστόσο, θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τους «γουναράδες» για τη δημιουργία «μιας βιώσιμης εναλλακτικής ψεύτικης γούνας που θα χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά».

Αν και η D&G δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για το πώς ή από ποια υλικά θα κατασκευαστεί η «ψεύτικη» γούνα της, υποστήριξε πως η νέα της πολιτική της πληροί τις οδηγίες που περιγράφονται από την Fur Free Alliance, μια ομάδα οργανώσεων προστασίας των ζώων.

Ο κολοσσός της πολυτελούς μόδας Kering είναι ένα ακόμη όνομα στην περίφημη «οικολογική» λίστα καθώς η Chanel, η Prada και η Burberry, που του ανήκουν, έχουν ήδη διατυμπανίσει την οικολογική τους στροφή. Το 2017, η ιταλική Gucci έγινε μία από τις πρώτες μεγάλες μάρκες πολυτελείας που ανακοίνωσε ότι απομακρύνει τις γούνες από τις συλλογές της, μια κίνηση που η Humane Society International περιέγραψε εκείνη την εποχή ως «ένα τεράστιο παιχνίδι που άλλαξε το παιχνίδι».

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, και τα υπόλοιπα brands της Kering, οι Yves Saint Laurent, Alexander McQueen και Balenciaga, θα ακολουθούσαν το παράδειγμά τους μέχρι το φθινόπωρο του 2022. Εκτός όμως από τους δημιουργούς και τα μεγάλα πολυκαταστήματα, συμπεριλαμβανομένων των Macy’s και Bloomingdale’s, έχουν ήδη προχωρήσει στην απαγόρευση προϊόντων γούνας, ενώ η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου και το περιοδικό Elle έχουν απαγορεύσει τα γούνινα είδη από τις πασαρέλες και τα editorial τους, αντίστοιχα.

Η οργανωμένη αυτή προσπάθεια έχει επεκταθεί και σε πολιτικό επίπεδο με την Καλιφόρνια να είναι η πρώτη αμερικανική πολιτεία που απαγόρευσε το 2019 τις πωλήσεις προϊόντων γούνας, ενώ το Ισραήλ είναι η πρώτη χώρα που τον Ιούνιο του 2021 ακολούθησε τα χνάρια της.