Μία τέτοια διάγνωση σίγουρα φέρνει τα πάνω κάτω στη ζωή σου και στην ψυχολογία σου! Υπάρχουν όμως τρόποι να αντιμετωπίσεις λίγο καλύτερα αυτή τη δύσκολη εμπειρία, δείχνοντας περισσότερη κατανόηση και αγάπη στον εαυτό σου!

Αγάπα τον εαυτό σου ολοκληρωτικά και με πάθος! Αγάπα τη ζωή! Μην αφήνεις μικροαναποδιές, να αλλάξουν το ποια είσαι! Τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά τη διάγνωση του καρκίνου του μαστού, μπορεί να βιώσεις ταυτόχρονα τραύμα, πόνο και θλίψη, και γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να περιβάλλεις τον εαυτό σου με όση υποστήριξη και κατανόηση γίνεται.

Μπορεί να αντιμετωπίσεις συναισθήματα θυμού ως προς το σώμα σου και να αναρωτιέσαι πώς μπορεί να σου συμβαίνει κάτι τόσο φρικτό. Η εξάσκηση της αγάπης για τον εαυτό σου μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση αυτών των αρνητικών συναισθημάτων προς το σώμα σου. Μπορείς επίσης να ακολουθήσεις τις παρακάτω συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να ξεπεράσεις λίγο πιο εύκολα αυτή τη δυσάρεστη εμπειρία.

1. Πίστεψε στην αξία σου

Αξίζεις την αγάπη και κανείς δεν μπορεί να σου το στερήσει αυτό. Προσπάθησε να το θυμάσαι πάντα αυτό καθώς είναι θεμέλιο για την αυτοπεποίθησή σου. Όσο πιο πολύ το πιστεύεις τόσο περισσότερη αγάπη θα είσαι σε θέση να προσφέρεις στον εαυτό σου σε δύσκολες καταστάσεις.

2. Συμφιλιώσου με τις αλλαγές που έχει υποστεί το σώμα σου

Σίγουρα το σώμα σου θα αλλάξει μετά από μία μαστεκτομή και χημειοθεραπείες. Μην περιμένεις ότι όλα θα είναι όπως πριν, γιατί αυτό απλά δεν ισχύει. Είναι αναμενόμενο να υπάρξει μία περίοδος προσαρμογής με τις αλλαγές άλλα όσο πιο γρήγορα τις αποδεχτείς, τόσο γρηγορότερα θα αισθανθείς καλύτερα με τον εαυτό σου. Τα όποια σημάδια έχεις στο σώμα είναι σημάδια νίκης και όχι ντροπής. Υπάρχουν πολλοί τρόποι, όπως η υγιεινή διατροφή, η καθημερινή άσκηση, η yoga και ο διαλογισμός που θα σε βοηθήσουν να αποδεχτείς τον «καινούργιο» σου εαυτό! Αναλογίσου όλα όσα πέρασες και νίκησες και θα μπορέσεις να αγαπήσεις περισσότερο εσένα την ίδια.

3. Θέσε τα όρια σου

Θέτοντας όρια σημαίνει ότι εκτιμάς τον χρόνο, την ενέργεια και την ψυχική σου κατάσταση αρκετά ώστε να ξέρεις τι είναι καλύτερο για εσένα κάθε στιγμή της ζωής σου.

Αν και πολλοί πιστεύουν ότι το να θέτεις όρια είναι κάτι αρνητικό, υπάρχουν πολλά οφέλη από την οριοθέτηση, όπως:

  • να αποκτήσεις πιο ουσιαστικές σχέσεις με την οικογένεια και τους φίλους που σέβονται τις ανάγκες σου,
  • να αφιερώσεις χρόνο σε πράγματα που σε χαροποιούν,
  • να αποκτήσεις συναισθηματική προστασία,
  • να έχεις τη δυνατότητα να επικοινωνείς με τους άλλους όποτε εσύ θέλεις και όπου αισθάνεσαι ασφαλής και
  • να αποκτήσεις την αυτοπεποίθηση να λες «όχι» όταν κάτι ξεπερνά τα όριά σου.
4-simboules-agapas-eauto-diagnosi-karkinou-mastou-1

4. Περιόρισε τις αρνητικές σκέψεις

Το μυαλό είναι ισχυρό εργαλείο. Όταν αισθάνεσαι ή σκέφτεσαι κάτι, έμφυτα πιστεύεις ότι είναι αλήθεια. Αλλά τα συναισθήματα σου δεν είναι πραγματικά γεγονότα. Αντί λοιπόν να αποδέχεσαι τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου ως μία πραγματικότητα, προσπάθησε να τα αμφισβητήσεις. Μην αφήνεις το μυαλό σου να σκαρφίζεται υποθετικές ιστορίες.

Όσο περισσότερο αμφισβητείς τις αρνητικές σου σκέψεις, τόσο πιο εύκολα θα μπορέσεις να διαχωρίσεις τον εαυτό σου από αυτές. Το μυστικό είναι να μην φοβηθείς να αντιμετωπίσεις τα συναισθήματα σου.

5. Ξεκίνα να γράφεις τα συναισθήματά σου σ’ ένα ημερολόγιο

Αρχίζοντας να εξωτερικεύεις τα συναισθήματά σου θα σε βοηθήσει να ξεπεράσεις κάποιες δύσκολες μέρες. Γράφοντας τι αισθάνεσαι, τους φόβους, τις ανησυχίες καθώς και τις μικρές νίκες που επιτυγχάνεις κάθε μέρα, θα σε βοηθήσει να επικεντρωθείς στα σημαντικά και να καταλάβεις περισσότερα για τον εαυτό σου.

Μόλις αρχίσεις να μιλάς στον εαυτό σου σαν φίλη και να του δείχνεις λίγη αγάπη, θα συνειδητοποιήσεις ότι το σώμα, το μυαλό και η ψυχή σου είναι πολύ πιο συναρπαστικά από ό,τι είχες ποτέ συνειδητοποιήσει. Είσαι μια μαχήτρια του καρκίνου και αξίζεις την αγάπη στη ζωή σου!