Ο μύθος της δίαιτας που θα σε βοηθήσει να απαλλαγείς από το περιττό βάρος έχει πλέον καταρρεύσει και μάλιστα στην πράξη. Αναλογίσου μόνο, πόσες φορές έχεις δει ανθρώπους να «συρρικνώνονται» εντυπωσιακά μετά από εξαντλητικές δίαιτες ή δίαιτες που διαρκούν μήνες για να επιστρέψουν ταχύτατα στην αρχική τους κατάσταση;

Ο όρος δίαιτα έχει πλέον αντικατασταθεί με τον όρο καλή διατροφή. Όμως η καλή διατροφή δεν είναι το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνεις. Είναι ίσως το τελευταίο…

Αρχικά θα πρέπει να αλλάξεις τον τρόπο που εσύ βλέπεις τον εαυτό σου και την καθημερινότητά σου. Να κάνεις ένα διάλειμμα και να σε δεις μέσα στην ημέρα σου. Θέλεις πραγματικά να βελτιώσεις την καθημερινότητα και τη ζωή σου; Αν ναι, πρέπει να αλλάξεις τη φιλοσοφία σου γύρω από το τι είναι σημαντικό για σένα και με τι θα σε επιβραβεύεις.

Με τι σε επιβραβεύεις;

Εάν τα πάντα στη ζωή σου περιστρέφονται γύρω από το φαγητό κι εάν μια τούρτα είναι το «δώρο» σου σε σένα για να νιώσεις καλύτερα τότε πρέπει να επαναπροσδιορίσεις τις προτεραιότητές σου. Βρες εναλλακτικές που σου αρέσουν και θα μπορέσουν να λειτουργήσουν εξίσου καλά.

diaita-dash-3

Προσπάθησε να βρεις τρόπους να ελέγχεις το άγχος σου γιατί από εκεί ξεκινούν πολλές βουλιμικές αντιδράσεις. Πολλές φορές τρώμε από ανία, άγχος, στεναχώρια ακόμη και χαρά.
Είχα διαβάσει κάποτε σε ένα αμερικανικό σοβαρό(!) περιοδικό ότι οι «στρουμπουλοί» άνθρωποι δεν μένουν «στρουμπουλοί» γιατί δεν μπορούν να αδυνατίσουν. Αλλά γιατί ακόμη κι όταν αδυνατίσουν σκέφτονται σαν «στρουμπουλοί»….

Όλα ξεκινούν από το μυαλό, περνούν από την ψυχή και καταλήγουν στο στομάχι

Άλλαξε τη φιλοσοφία με την οποία ζεις και μετά άλλαξε και τη διατροφή σου. Εάν διανύεις την 4η και 5η δεκαετία της ζωής σου έλεγξε τις ορμόνες σου καθώς η απότομη αύξηση του βάρους μπορεί να οφείλεται σε αυτές.

Ακούγετε ίσως κουραστικό αλλά είναι ίσως το πιο σημαντικό …. Βάλε την άσκηση στη ζωή σου. Στην αρχή θα είναι βαρετά, κουραστικά και θα προσπαθείς να βρεις τρόπους να μην το κάνεις (θα έχεις τα παιδιά, δουλειές στο σπίτι, μαγείρεμα…). Όλες έχουμε σκεφτεί έτσι κι ακόμη σκεφτόμαστε πολλές φορές.

Όμως αυτό είναι το πρώτο βήμα για όλα. Πολύ γρήγορα οι ορμόνες σου θα ισορροπήσουν, θα νιώθεις γεμάτη ενέργεια, θα έχεις καλύτερη διάθεση και θα αρχίσεις να προσέχεις περισσότερο τον εαυτό σου και να δίνεις μεγαλύτερη σημασία στις ανάγκες σου. Η υγεία σου είναι η πρώτη και η βασική σου προτεραιότητα και σε αυτό πρέπει να εστιάσεις με την καλή διατροφή και την άσκηση.

Γιατί η δίαιτα Dash θεωρείται η πιο ισορροπημένη εκδοχή μια δίαιτας

diaita-dash-1

Σύμφωνα με τους διατροφολόγους η διατροφή Dash θεωρείται από τις πιο ισορροπημένες καθώς θα σε βοηθήσει να μειώσεις την υπέρταση και τη χοληστερίνη και θα σου δώσει ενέργεια. Βασίζεται στη μεσογειακή διατροφή και επικεντρώνεται σε πραγματικό, ποιοτικό φαγητό, πλούσιο σε φρούτα και λαχανικά, σε ισορροπία πρωτεϊνών και υδατανθράκων.

Από τα βασικά στοιχεία της DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension), είναι η μείωση αλλά όχι κατάργηση του αλατιού από τη διατροφή και η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά, όπως κάλιο, ασβέστιο και μαγνήσιο. Αυτό θα έχει οφέλη όπως στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, του καρκίνου, των καρδιοπαθειών, των εγκεφαλικών επεισοδίων και του διαβήτη.

Τι περιέχει η Dash

Είναι μια ολοκληρωμένη διατροφή που περιέχει ψωμί και δημητριακά ολικής άλεσης, καστανό ρύζι αντί για λευκό ενώ δεν περιέχει βούτυρο και κρέμες γάλακτος ή λιπαρές σάλτσες.

Τα λαχανικά όπως ντομάτες, καρότα, μπρόκολο, γλυκές πατάτες, χόρτα είναι γεμάτα φυτικές ίνες, βιταμίνες και ανόργανα συστατικά, όπως το κάλιο και το μαγνήσιο. Μπορείς να τα εντάξεις στη διατροφή σου όχι μόνο ως σαλάτες, αλλά και σε ένα πλούσιο γεύμα λαχανικών με καστανό ρύζι ή ζυμαρικά ολικής αλέσεως.

Η τρίτη μεγάλη κατηγορία είναι τα φρούτα τα οποία είναι καλύτερα να καταναλώνονται με τη φλούδα, αρκεί να πλένονται σχολαστικά.

Δύο μερίδες από γαλακτοκομικά όπως γάλα, γιαούρτι, τυρί και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα αποτελούν σημαντικές πηγές ασβεστίου, βιταμίνης D και πρωτεΐνης και είναι απαραίτητα στη διατροφή σου.

diaita-dash-2

Το κλειδί είναι να έχουν χαμηλά λιπαρά ή χωρίς λιπαρά, γιατί διαφορετικά μπορεί να γίνουν μια σημαντική πηγή λίπους – και το μεγαλύτερο μέρος τους είναι κορεσμένα. Το κρέας είναι μια πλούσια πηγή πρωτεϊνών, βιταμινών Β, σιδήρου και ψευδαργύρου και δεν χρειάζεται να εξαφανιστεί από τη διατροφή σου εκτός κι εάν το θέλεις.
Επίλεξε πάντα άπαχο κρέας και απέφυγε το τηγάνισμα.

Ψάρια, όπως ο σολομός, η ρέγκα και ο τόνος που είναι πλούσιοι σε ω-3 λιπαρά οξέα, είναι απαραίτητα στην εβδομαδιαία διατροφή σου όπως και οι ξηροί καρποί, αμύγδαλα, ηλιόσποροι, φασόλια, μπιζέλια, φακές και άλλα τρόφιμα σ’ αυτή την οικογένεια είναι καλές πηγές μαγνησίου, καλίου και πρωτεϊνών.

Μην αφαιρείς γεύματα, γιατί αυτό δεν θα σε βοηθήσει να ισορροπήσεις το βάρος σου. Μείωσε όμως τις μερίδες. Παράδειγμα, μια μερίδα φαγητού μπορεί να περιλαμβάνει μια χούφτα καρύδια, αμύγδαλα, κάσιους ή ότι σου αρέσει (ανάλατα φυσικά) ή 2 κουταλιές της σούπας σπόρους.

Τέλος, σε ότι αφορά τα λιπαρά θυμήσου ότι είναι απαραίτητα στον οργανισμό γιατί τον βοηθούν να απορροφήσει τις απαραίτητες βιταμίνες και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Όχι όμως τα λιπαρά που βρίσκονται στις τυποποιημένες τροφές και στα πολύ λιπαρά μέρη του κρέατος.

Κάνε λοιπόν μια βόλτα στη θάλασσα ή όπου αλλού έχεις όμορφες εικόνες που σε ηρεμούν και αναλογίσου… Τι θέλεις να αλλάξεις στη ζωή σου. Όλα, ξεκινούν από το μυαλό, περνούν από την ψυχή και μετά καταλήγουν στο στομάχι…