Η εμμηνόπαυση είναι μια ιδιαίτερη περίοδος για εμάς τις γυναίκες που καλούμαστε να αποδεχθούμε τις αλλαγές στο σώμα, την εμφάνιση και την ψυχολογία μας. Διάφορες μελέτες αποκαλύπτουν συχνά νέα δεδομένα για την περίοδο αυτή, με πολλά ερευνητικά κέντρα στον κόσμο να ασχολούνται αποκλειστικά με αυτό. Μια τέτοια έρευνα Bρετανών και Kινέζων επιστημόνων συνδέει την πρόωρη εμμηνόπαυση με την άνοια.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες που μπαίνουν σε εμμηνόπαυση πριν από τα 40 έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν άνοιας αργότερα στη ζωή τους, σε σύγκριση με εκείνες που μπαίνουν σε εμμηνόπαυση μετά τα 50-51 έτη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη Δρ. Γουέντινγκ Χάο του κινεζικού Πανεπιστημίου Σαντόνγκ, ανακοίνωσαν τα ευρήματά τους στο συνέδριο της American Heart Association στο Σικάγο.

Σε συνεργασία με βρετανικά νοσοκομεία, μελέτησαν 153.291 γυναίκες στη Βρετανία με μέση ηλικία τα 60 χρόνια και διαπίστωσαν ότι η διάγνωση κάθε είδους άνοιας (Αλτσχάιμερ, αγγειακής κ.ά.) συσχετίστηκε με την ηλικία αρχής της εμμηνόπαυσης.

Τι δείχνουν τα στοιχεία

Διαπίστωσαν ότι όσες γυναίκες είχαν εμμηνόπαυση πριν τα 40, είχαν 35% μεγαλύτερη πιθανότητα διάγνωσης με άνοια αργότερα, ενώ όσες μπήκαν σε εμμηνόπαυση πριν τα 45 τους, είχαν 1,3 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα άνοιας πριν τα 65 τους. Τέλος, εκείνες που είχαν εμμηνόπαυση μετά τα 52, είχαν παρόμοια πιθανότητα άνοιας με εκείνες που είχαν εμμηνόπαυση στα 50-51.

Μολονότι οι γυναίκες κινδυνεύουν μετά την εμμηνόπαυση περισσότερο από εγκεφαλικό (κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε άνοια αγγειακού τύπου), η συγκεκριμένη μελέτη δεν συσχετίζει την ηλικία της εμμηνόπαυσης και τον κίνδυνο αγγειακής άνοιας.

Υπάρχουν τρόποι να το προλάβεις

Το σημαντικό στην έρευνα αυτή είναι ότι οι επιστήμονες θεωρούν ότι η άνοια στις γυναίκες μπορεί να προληφθεί με διάφορους τρόπους.

Κι αυτοί είναι η συχνή άσκηση, η συμμετοχή σε ψυχαγωγικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, η διακοπή του καπνίσματος και του αλκοόλ, η διατήρηση του φυσιολογικού βάρους και λήψη βιταμίνης D και ασβεστίου (μετά από συνεννόηση με τον γιατρό σου).

Το σημαντικό είναι να ενημερώνεσαι και να μην διστάζεις να επικοινωνείς με τον γιατρό σου για όποιες αλλαγές αισθάνεσαι στο σώμα και στον οργανισμό σου!