Το ημερολόγιο δείχνει 11 Ιανουαρίου κι όμως έχει όλα τα στοιχεία της 14ης Σεπτεμβρίου. Τα σχολεία άνοιξαν μετά από τις «φθινοπωρινές» διακοπές, οι παραλίες ήταν γεμάτες το τελευταίο Σαββατοκύριακο πριν τα μεγάλα «εγκαίνια» και τα «πρωτάκια» έκλαιγαν στην πόρτα του σχολείου. Ένα deja vu!

Η επιστροφή στην «καθημερινότητα» εκτός από το «πρωινό πάρτι» των μαμάδων έχει και το πρωινό ως γεύμα που επιστρέφει στην ώρα του!
Όμως, το πρωινό δεν είναι πάντα μέσα στις συνθήκες γονιών με αποτέλεσμα, να μην γίνεται και συνήθεια των παιδιών.

Έρευνα του ΕΠΙΨΥ (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας), σε 3.807 παιδιά ηλικίας 11-15 ετών, έδειξε ότι μόνο το 51,4% των αγοριών και το 39,1% των κοριτσιών παίρνουν πρωινό πριν φύγουν για το σχολείο.
Οι επιστημονικές μελέτες ωστόσο επιμένουν στη σημασία του πρωινού γεύματος το οποίο δίνει την απαραίτητη ενέργεια για την καλή φυσική και πνευματική απόδοση.

Η Αμερικανική Καρδιολογική Ένωση αναφέρει μάλιστα, ότι η κατανάλωση φυτικών ελαίων και μαλακών μαργαρινών, χαμηλών σε κορεσμένα και trans λιπαρά οξέα, αντί του βουτύρου ή άλλων ζωικών λιπαρών στο πρωινό και μια συνολική διατροφή πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα και ιδιαίτερα το DHA (docosahexaenoic acid) και το EPA (eicosapentaenoic acid), εξασφαλίζει:

  • άριστη νευρολογική ανάπτυξη και υψηλές μαθητικές επιδόσεις
  • προφυλάσσει από δυσλεξία, υπερκινητικότητα και διαταραχή ελλειμματικής προσοχής.

Το πρωινό πρέπει να καλύπτει το 25% των ημερήσιων ενεργειακών αναγκών του οργανισμού μας. Και αυτή η ενέργεια πρέπει να προέρχεται από μια ισορροπημένη σύνθεση: υδατάνθρακες από φρούτα και προϊόντα δημητριακών (π.χ. ψωμί ολικής αλέσεως, φρυγανιές σικάλεως, κ.λ.π.), πρωτεΐνες από γαλακτοκομικά αλλά και φυτικά λιπαρά, που χαρίζουν απαραίτητα λιπαρά οξέα και λιποδιαλυτές βιταμίνες.

Έρευνα του British Nutrition Foundation έδειξε ότι τα παιδιά που μαθαίνουν να τρώνε πρωινό δεν αγοράζουν συσκευασμένα τρόφιμα από το κυλικείο ενώ υιοθετούν τις συνθήκες της υγιεινής διατροφής για το υπόλοιπο της ζωής τους.

Μερικές επιλογές για το πρωινό της εβδομάδας

Δευτέρα: Βρώμη με γάλα
Τρίτη: Γιαούρτι με μέλι, φρούτα ή ξηρούς καρπούς,
Τετάρτη: Τοστ με τυρί (αν μπορείς απέφυγε τα αλλαντικά)
Πέμπτη: Μπάρες δημητριακών (κατά προτίμηση όχι συσκευασμένες)
Παρασκευή: Αυγά, από βραστά ως μελέτα υπερπαραγωγή
Σάββατο: Smoothies φρούτων
Κυριακή: Κρέπες γλυκές ή αλμυρές

Νέος χρόνος, νέα σχολική χρονιά, νέες συνήθειες. Μόνο ο αγιασμός μας λείπει!