Κάθε γυναίκα προσπαθεί να χάσει βάρος, είτε πρόκειται για 2-3 περιττά κιλάκια, είτε για περισσότερα. Υπάρχουν φορές που ξεκινάς την προσπάθεια και βλέπεις αποτελέσματα σχετικά σύντομα, υπάρχουν όμως και φορές που νιώθεις ότι όλες σου οι προσπάθειες πέφτουν στο κενό.

Σίγουρα θα ακούς πολλές συμβουλές και γνώμες, πώς κάποιοι τα κατάφεραν γρήγορα και εύκολα, και θα μπαίνεις στον πειρασμό να ακολουθήσεις κι εσύ τη δικιά τους τακτική… Ο κάθε οργανισμός όμως είναι διαφορετικός και κάθε γυναίκα έχει τον δικό της σωματότυπο. Σε καμία γυναίκα δεν αρέσει να έχει περιττά κιλά, αλλά δεν γίνεται να έχουν κι όλες σώματα μοντέλων, ειδικά όσο περνάνε τα χρόνια αυτό είναι όλο κι πιο δύσκολο.

Κάποιες συμβουλές που ίσως έχεις ακούσει κατά καιρούς για την απώλεια βάρους και θα πρέπει να αγνοήσεις πανηγυρικά είναι οι ακόλουθες:

Να τρως πάντα πρωινό ακόμα και αν δεν πεινάς

Θα έχεις ακούσει ότι είναι σημαντικό να τρως πρωινό για να ενισχύσεις το μεταβολισμό σου μετά τον νυχτερινό ύπνο. Ως εκ τούτου, πολλοί άνθρωποι αναγκάζουν τον εαυτό τους να τρώνε το πρωί, ακόμη και αν δεν πεινάνε. Ωστόσο, η κατανάλωση πρωινού δεν είναι απαραίτητα ευεργετική για την απώλεια βάρους. Στην πραγματικότητα, μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ή η παράλειψη του πρωινού έχει πολύ μικρή επίδραση στο βάρος, και ότι η παράλειψή του μπορεί ακόμη και να οδηγήσει σε ελαφρώς μεγαλύτερη απώλεια βάρους. Εάν πεινάς, φρόντισε να φας ένα πρωινό με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, ώστε να σε κρατήσει για αρκετές ώρες και να φας πιο ελαφριά το μεσημέρι.

Μην ζυγίζεσαι κάθε μέρα

Το βάρος σου μπορεί να αυξομειώνεται από μέρα σε μέρα σε συνάρτηση με διάφορους παράγοντες. Για το λόγο αυτό, πολλοί λένε ότι πρέπει να αποφεύγεις να ζυγίζεσαι κάθε μέρα όταν προσπαθείς να χάσεις βάρος. Ενώ αυτό όμως φαίνεται λογικό, μπορεί να ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Το συχνό ζύγισμα του εαυτού σου μπορεί να σου προσφέρει υπευθυνότητα και να επιβεβαιώσει ότι το βάρος σου τείνει προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, αν το καθημερινό ζύγισμα σου προκαλεί άγχος καλύτερα να το αποφύγεις.

Κάνε νηστεία με χυμούς

Οι νηστείες χυμών, είναι πολύ δημοφιλείς καθώς οι υποστηρικτές τους ισχυρίζονται ότι μπορείς να χάσεις έως και 4,5 κιλά σε μια εβδομάδα και να απαλλάξεις το σώμα σου από τις τοξίνες. Ωστόσο, υπάρχουν πολύ λίγες έρευνες που δείχνουν ότι οι νηστείες χυμών είναι ασφαλείς ή αποτελεσματικές. Μπορεί να προκαλέσουν μια γρήγορη απώλεια βάρους, αλλά δεν προάγουν τις σωστές συνθήκες για τη διατήρηση της απώλειας του βάρους.

Μην χάνεις βάρος γρήγορα

Η συμβατική συμβουλή είναι να χάνεις βάρος αργά, ώστε να έχεις περισσότερες πιθανότητες να το διατηρήσεις. Αν και είναι σίγουρα καλό να χάνεις βάρος αργά, οι πιο πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι η ταχύτερη απώλεια βάρους στην αρχή δεν αυξάνει τον κίνδυνο επαναπρόσληψης βάρους. Στην πραγματικότητα, η γρήγορη απώλεια βάρους φαίνεται να είναι ευεργετική για τη μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους. Ωστόσο, ορισμένες μέθοδοι απώλειας βάρους είναι καλύτερες από άλλες. Η μείωση των θερμίδων σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα μπορεί να προκαλέσει γρήγορη απώλεια βάρους στην αρχή, αλλά είναι απίθανο να είναι βιώσιμη.

Επικεντρώσου στις αερόβιες ασκήσεις

Η καρδιαγγειακή άσκηση, γνωστή και ως cardio ή αερόβια άσκηση, μειώνει τα επίπεδα του στρες και ωφελεί την καρδιά και τη συνολική υγεία του οργανισμού σου. Ωστόσο, το cardio δεν είναι η καλύτερη στρατηγική άσκησης για την απώλεια βάρους. Η καλύτερη στρατηγική για να αποκτήσετε καλή φυσική κατάσταση και να διατηρήσετε τη μυϊκή μάζα ενώ χάνετε βάρος είναι να συνδυάσετε την προπόνηση δύναμης με την καρδιοαναπνευστική άσκηση.

Να ελαχιστοποιήσεις τις τροφές με υψηλή περιεκτικότητα λιπαρών

Παρά την κοινή γνώμη, δεν είναι όλα τα λίπη κακά για την υγεία και η αποφυγή όλων των λιπαρών τροφών δεν θα σε βοηθήσει απαραίτητα να χάσεις βάρος. Το λίπος έχει διπλάσιες θερμίδες από τις πρωτεΐνες ή τους υδατάνθρακες, αλλά είναι επίσης πολύ χορταστικό και χρειάζεται πολύς χρόνος για να χωνευτεί. Στην πραγματικότητα, οι τροφές που έχουν φυσικά υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, όπως το αβοκάντο, οι ξηροί καρποί και η καρύδα, μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους. Η κατανάλωση προϊόντων χωρίς λιπαρά ή με χαμηλά λιπαρά σε μια προσπάθεια να μειωθούν οι θερμίδες μπορεί να μην βοηθήσει, καθώς πολλά από αυτά τα προϊόντα είναι φορτωμένα με επεξεργασμένη ζάχαρη. Ενώ η κατανάλωση τροφίμων με φυσική υψηλή περιεκτικότητα σε υγιή λιπαρά μπορεί να λειτουργήσει υπέρ σου, το να βάζεις πολλά πρόσθετα λιπαρά στο φαγητό σου δεν είναι χρήσιμο. Η προσθήκη πολλών λιπαρών μπορεί να αυξήσει τις θερμίδες σε σημείο που δεν θα χάνεις βάρος.

Να τρως κάθε 2-3 ώρες

Θα έχεις ακούσει ότι είναι καλύτερο να τρως πολλά μικρά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας για να διατηρείς τον μεταβολισμό σου σε υψηλά επίπεδα. Αυτό είναι ένας μύθος. Η κατανάλωση πολλών μικρών γευμάτων δεν οδηγεί σε μεγαλύτερη απώλεια βάρους, σε σύγκριση με την κατανάλωση τριών ή λιγότερων γευμάτων την ημέρα. Το κύριο πρόβλημα με το τσιμπολόγημα ή την κατανάλωση πολλών μικρών γευμάτων είναι ότι συχνά καταλήγεις να καταναλώνεις περισσότερες θερμίδες από όσες χρειάζεται ο οργανισμός σου.

Να εστιάσεις μόνο στις θερμίδες

Ενώ οι άνθρωποι πρέπει να δημιουργήσουν έλλειμμα θερμίδων για να χάσουν βάρος, η πρόσληψη θερμίδων είναι μόνο ένα μέρος της διαδικασίας. Το είδος της τροφής που τρως έχει τεράστια επίδραση στην πείνα, την όρεξη και τις ορμόνες που ελέγχουν το βάρος. Αυτοί οι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητά σου να επιτύχεις έλλειμμα θερμίδων. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι η πρόσληψη θερμίδων μειώνεται φυσικά όταν περιορίζεις τους υδατάνθρακες και ότι η απώλεια βάρους είναι μεγαλύτερη σε δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων απ’ ό,τι σε δίαιτες χαμηλών λιπαρών.

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα ξεκινήσεις δίαιτα προσπάθησε να αγνοήσεις τις παραπάνω συμβουλές, καθώς μπορεί να σε δυσκολέψουν στην απώλεια βάρους αντί να σε βοηθήσουν.

Να θυμάσαι ότι μπορείς πάντα με γυμναστική και ακολουθώντας μια υγιεινή διατροφή να διατηρείς το σώμα σου σε καλή φόρμα, και αυτό είναι το καλύτερο που μπορείς να κάνεις για τον εαυτό σου. Πες όχι στις συγκρίσεις και ναι στο σώμα σου!