Ο οργανισμός σου χρειάζεται ανά διαστήματα κάποια επιπλέον τόνωση. Μπορεί να έχεις περάσει κάποια ασθένεια, να είσαι στη φάση ανάρρωσης ή απλά να νοιώθεις την ανάγκη για λίγη περισσότερη ενέργεια. Υπάρχουν 10 τροφές που καταναλώνοντάς τες θα σε βοηθήσουν να αναρρώσεις και να βρεις πιο γρήγορα τις χαμένες σου δυνάμεις.

Είναι γνωστό ότι ορισμένες τροφές συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του οργανισμού, ενώ άλλες την εμποδίζουν και ενδέχεται να προκαλούν προβλήματα, γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις τις τροφές που είναι ωφέλιμες για τον οργανισμό σου. Δες λοιπόν τις δέκα τροφές που σε βοηθήσουν να θεραπευτείς!

Τα πράσινα λαχανικά

Τα πράσινα λαχανικά, όπως το λάχανο, το σπανάκι, η ρόκα, η κράμβη και το σέσκουλο είναι εφοδιασμένα με θρεπτικά συστατικά που μειώνουν τις φλεγμονές, ενισχύουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και βελτιώνουν την επούλωση των πληγών, καθιστώντας τα ιδανική επιλογή για μια γρήγορη αποκατάσταση.

Τα αυγά

Ειδικά αν αναρρώνεις μετά από μία χειρουργική επέμβαση τα αυγά είναι ιδανική πηγή πρωτεϊνών. Τα αυγά περιέχουν θρεπτικά συστατικά που υποστηρίζουν την υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος και γι’ αυτό συνίσταται η συχνή χρήση τους στην καθημερινή διατροφή.

Ο σολομός

Ο σολομός είναι πλούσιος σε πρωτεΐνες, βιταμίνες Β, σελήνιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και ωμέγα-3 λιπαρά. Γενικά βοηθάει πάρα πολύ στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, είναι απαραίτητο όμως να συμβουλευτείς και τον γιατρό σου, ειδικά αν σκέφτεσαι να πάρεις συμπληρώματα για τα ωμέγα-3 λιπαρά.

Τα μούρα

Τα μούρα είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά και φυτικές ενώσεις που μπορούν να βοηθήσουν στην αποκατάσταση του οργανισμού σου. Περιέχουν άφθονη βιταμίνη C, η οποία προάγει την επούλωση των πληγών διεγείροντας την παραγωγή κολλαγόνου, την πιο άφθονη πρωτεΐνη στο σώμα σου.

Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι

Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, όπως τα αμύγδαλα, τα πεκάν, τα καρύδια, οι ηλιόσποροι και οι σπόροι κάνναβης, είναι μια εξαιρετική επιλογή για την ενίσχυση του σώματός σου κατά τη διάρκεια της αποκατάστασης. Αυτές οι τροφές περιέχουν φυτικές πρωτεΐνες, υγιεινά λίπη, καθώς και βιταμίνες και μέταλλα που υποστηρίζουν την επούλωση.

10-trofes-boithisoun-therapeuteis-2

Τα πουλερικά

Τα πουλερικά, όπως το κοτόπουλο και η γαλοπούλας, περιέχουν γλουταμίνη και αργινίνη, δύο αμινοξέα που μπορούν να βοηθήσουν στην αποκατάσταση και την ίαση του οργανισμού σου.

Τα βιολογικά κρέατα

Τα βιολογικά κρέατα είναι μερικά από τα πιο θρεπτικά τρόφιμα που μπορείς να φας. Διαθέτουν πολλά θρεπτικά συστατικά που υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης Α, του σιδήρου, του ψευδαργύρου, των βιταμινών Β και του χαλκού, ο οποίος είναι απαραίτητος για την παραγωγή του συνδετικού ιστού και του κολλαγόνου.

Τα σταυρανθή λαχανικά

Τα σταυρανθή λαχανικά όπως το κουνουπίδι, το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών και η λαχανίδα είναι γνωστά για τα εντυπωσιακά οφέλη τους στην υγεία. Μπορούν να βοηθήσουν στην ανάκαμψη του οργανισμού χάρη στη μεγάλη ποικιλία βιταμινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών που περιέχουν.

Τα οστρακοειδή

Τα οστρακοειδή, όπως τα στρείδια, τα μύδια και τα αχιβάδες, είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά, ιδίως ψευδάργυρο, που μπορεί να ενισχύσουν την αποθεραπεία. Ο ψευδάργυρος παίζει καθοριστική σημασία για την υγιή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Οι γλυκοπατάτες

Οι γλυκοπατάτες είναι θρεπτικές πηγές υδατανθράκων γεμάτες με αντιφλεγμονώδεις φυτικές ενώσεις, βιταμίνες και μέταλλα – συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης C, των καροτενοειδών και του μαγγανίου – που μπορεί να βελτιστοποιήσουν την ανοσολογική απόκριση και να βοηθήσουν τον οργανισμό σου να ανακάμψει.

Όταν βρίσκεται σε φάση ανάρρωσης, είτε από μία ασθένεια είτε από μία χειρουργική επέμβαση, ο οργανισμός σου χρειάζεται επιπλέον ενέργεια για να μπορέσει να επουλώσει γρήγορα τις πληγές του. Φροντίζοντας το σώμα σου κι ενισχύοντας το ανοσοποιητικό σου με κατάλληλες τροφές θα σε βοηθήσει να επανέλθεις πιο γρήγορα στην προηγούμενη φυσική σου κατάσταση. Η ξεκούραση, ο ύπνος, η συνεχή ενυδάτωση καθώς και η αποφυγή καπνίσματος και αλκοόλ, είναι επιπλέον στοιχεία για μια γρήγορη ανάρρωση.

Πηγές: PubMed.gov, NCBI