Οι μέρες αυτές μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς είναι δύσκολες για αρκετούς. Είτε από επιλογή είτε λόγω συνθηκών μπορεί να έχεις βρεθεί μόνη σου αυτήν την περίοδο. Να ξέρεις ότι δεν είσαι η μόνη. Πολλοί είναι σαν και σένα που έχουν βρεθεί ξαφνικά μόνοι στο σπίτι τους χωρίς να ξέρουν τι κάνουν.

Το σημαντικό είναι να μην αφήσεις αυτό το συναίσθημα να σε κυριεύσει, να μετατρέψεις τις όποιες αρνητικές σκέψεις σε θετικές. Οι σκέψεις έχουν περισσότερη επιρροή στα συναισθήματά σου απ’ ότι φαντάζεσαι. Μπορείς να βρεις πολλά πράγματα να κάνεις που θα σε βοηθήσουν να αισθανθείς λιγότερο μόνη.

Αφιέρωσε χρόνο για να εκτιμήσεις όσα έχεις στη ζωή σου, είτε πρόκειται για την υγεία σου, είτε για το σπίτι που ζεις, για ότι θεωρείς δεδομένο, όσο ασήμαντο και αν σου φαίνεται. Η ευγνωμοσύνη θα σε βοηθήσει να ξεπεράσετε το άγχος σου, καθώς μαθαίνει να εκτιμάς το παρών και τους ανθρώπους που έχεις στη ζωή σου. Μπορείς να ξεκινήσεις με το να γράψεις τρία πράγματα για τα οποία είσαι ευγνώμων σήμερα.

Ποιες είναι οι συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις τη μοναξιά των ημερών;

Μπορείς να βγεις έξω και να κάνεις κάτι παραγωγικό.

Αντί να περάσεις τις μέρες αυτές στο σπίτι μόνη σου, βρες κάτι που μπορείς να κάνεις που ταιριάζει με τη νοοτροπία και την ψυχική σου κατάσταση. Για παράδειγμα, αν αισθάνεσαι γεμάτη ενέργεια μπορείς να πας για τρέξιμο ή για περπάτημα στο βουνό ή στη θάλασσα ή σε κάποιο πάρκο. Μπορείς επίσης να παρακολουθήσεις μια εκκλησιαστική λειτουργία, που θα σε κάνει να αισθανθείς μέρος ενός κοινωνικού συνόλου.

Πες «ναι»

Έχεις σκεφτεί ότι ο λόγος που είσαι μόνη σου φέτος είναι γιατί απέρριψες προσκλήσεις που σου έγιναν; Σκέψου λίγο ανθρώπους που σε κάλεσαν να περάσεις αυτές τις μέρες μαζί τους και ίσως θα ήταν καλό να τους ξανακαλέσεις και να δεχτείς την πρόσκλησή τους αυτή τη φορά. Μην απορρίπτεις πράγματα μόνο και μόνο από το φόβο ότι ίσως δεν περάσεις καλά.

Αφιέρωσε χρόνο για εθελοντισμό

Ένας τρόπος για να εκτιμήσεις καλύτερα τα καλά πράγματα στη ζωή σου είναι να ασχοληθείς με τον εθελοντισμό. Κατά τη διάρκεια των διακοπών, ο εθελοντισμός είναι ένας τρόπος να συνδεθείς με άλλους, να ενισχύσεις την αυτοεκτίμησή σου και να δώσεις χαρά σε ανθρώπους που είναι λιγότερο τυχεροί. Μπορείς να προσφερθείς να βοηθήσεις στο σερβίρισμα δείπνου σ’ ένα συσσίτιο, να φέρεις δώρα στην παιδική πτέρυγα ενός νοσοκομείου ή να επισκεφτείς ενοίκους σε γηροκομείο.

Μπορείς ακόμη να κάνεις μια βόλτα για ψώνια σ’ έναν γείτονα, συγγενή ή φίλο που δεν μπορεί να βγει από το σπίτι. Αν θέλεις να βοηθήσεις κάποιον που είναι άρρωστος ή έχει εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα, θυμήσου να λάβεις όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις για να προστατεύσετε τόσο τον ίδιο όσο και τον εαυτό σας.

Διοργάνωσε βραδιές για όσους είναι μόνοι τους

Σίγουρα δεν είσαι η μοναδική που έχεις μείνει μόνη σου αυτές τις μέρες. Αντί λοιπόν να κάθεσαι και να μελαγχολείς, κάλεσε σπίτι σου ή σε κάποιον χώρο, κι άλλους που βρίσκονται στην ίδια κατάσταση και περάστε μαζί όμορφες στιγμές. Τόλμησε το και θα δεις ότι μπορεί να εκπλαγείς από την ανταπόκριση των άλλων στο κάλεσμά σου. Να θυμάσαι ότι αν δεν ανοιχτείς και δεν μιλήσεις, κανένας δεν μπορεί να ξέρει την κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι.

Ξεκίνησε να εργάζεσαι

Αν σου αρέσει η εργασία σου και έχεις τη δυνατότητα να εργαστείς αυτές τις μέρες, πέρασέ τες παραγωγικά. Αυτή είναι μια έξυπνη επιλογή αν η εργασία σου περιλαμβάνει αλληλεπίδραση με συναδέλφους ή πελάτες- το να βρίσκεσαι στο γραφείο μπορεί να σε βοηθήσει να νιώθεις λιγότερο μόνη.

Γιόρτασε διαδικτυακά

Έχεις φίλους ή συγγενείς που ζουν μακριά; Διοργάνωσε διαδικτυακές γιορτινές βραδιές στο Skype ή στο Facebook. Θα περάσετε ωραία, θα διασκεδάσετε και θα γελάσετε, χωρίς να ασχοληθείς με μαγείρεμα και καθάρισμα! Θα εξασκήσεις τις κοινωνικές σου δεξιότητες καθώς μπορεί να γνωρίσεις νέους ανθρώπους στην ομάδα και να συναντήσεις φίλους από τα παλιά.

Απόλαυσε τη μοναξιά

Αν είναι αναπόφευκτο να μείνετε μόνη σου αυτές τις μέρες, προγραμμάτισε να κάνεις πράγματα για τον εαυτό σου. Αγόρασε κάτι online σαν δώρο για σένα, μαγείρεψε το αγαπημένο σου φαγητό ή προγραμμάτισε έναν μαραθώνιο ταινιών. Κάνε πράγματα που σε ευχαριστούν και σε γεμίσουν ενέργεια!

Σχεδίασε καλύτερες μέρες για σένα. Αν το άγχος σου σε οδήγησε να μείνεις μόνη σου τις φετινές γιορτές, υποσχέσου στον εαυτό σου να κάνεις ότι χρειάζεται για να μπορέσεις να το αντιμετωπίσεις και να μπορέσεις να κάνεις πράγματα που σε ευχαριστούν και να μην περιορίζεις τον εαυτό σου. Μίλα σε φίλους σου, σε άτομα που εμπιστεύεσαι και ζήτησε βοήθεια αν νιώθεις ότι την χρειάζεσαι. Η βοήθεια και η συμπαράσταση μπορεί να έρθουν από εκεί που δεν το περιμένεις!

Πηγές: Dialogues in Clinical Neuroscience Journal, Motivation and Emotion Journal, Europe’s Journal of Psychology