Πόσο συχνά απλά αφήνεσαι στις σκέψεις σου; Να κάθεσαι ήρεμα και να απλά να μην κάνεις τίποτα; Η μήπως γενικά αποφεύγεις να κάθεσαι και να σκέφτεσαι και προτιμάς να αποσπάς την προσοχή σου με το κινητό σου;

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Experimental Psychology, οι περισσότεροι πιστεύουν ότι είναι βαρετό να σκέφτονται γι’ αυτό θέλουν να αποσπάσουν την προσοχή τους από τις σκέψεις τους. Ωστόσο, αυτή η δραστηριότητα μπορεί να αποδειχτεί πολύ ευχάριστη. Αν αφήσεις το μυαλό σου να περιπλανηθεί μπορεί να ενισχύσει τη δημιουργικότητά σου και να σε βοηθήσει στην επίλυση προβλημάτων.

Αν αφιερώσεις χρόνο για να «αποσυνδεθείς» από τις ηλεκτρονικές συσκευές σου θα βοηθήσεις τον εαυτό σου να χαλαρώσει και να ξεκουραστεί. Συνήθως όταν κάποιος έχει λίγες στιγμές για να χαλαρώσει, βγάζει το κινητό του για να ελέγξει το email του ή να διαβάσει τα νέα και τις ειδήσεις.

Ενώ υπάρχει μια τάση να πιστεύουμε ότι το «απλά να σκεφτόμαστε« ή το «απλά να περιμένουμε» είναι βαρετό, στην πραγματικότητα οι άνθρωποι απολαμβάνουν να μένουν μόνοι με τις σκέψεις τους πολύ περισσότερο από ό,τι περίμεναν. Απλά το κάνουν τόσο σπάνια πια που σχεδόν το έχουν ξεχάσει.

Όπως κάθε άνθρωπος, έτσι κι εσύ, μπορεί να αντιμετωπίζεις καθημερινά πολλές προκλήσεις, να έχεις στρες και ευθύνες και γι’ αυτό είναι απαραίτητο να αποσυνδέεσαι έστω και για λίγο από τις ηλεκτρονικές συσκευές και να συνδέεσαι με τον εαυτό σου.

Πώς μπορείς να κάνεις διάλειμμα από το κινητό σου;

  • Βάλε ως προτεραιότητα την ώρα του μεσημεριανού σου γεύματος να αφήνεις το κινητό σου στην άκρη ή ακόμα καλύτερα να το έχεις κλειστό καθ’ όλη τη διάρκεια των γευμάτων σου.
  • Βάλε το τηλέφωνό σου σε λειτουργία πτήσης, όταν θέλεις να ξεκουραστείς και να χαλαρώσεις ώστε να μην έχεις ενοχλήσεις.
  • Προγραμμάτισε τον ελεύθερο χρόνο σου όπως προγραμματίζεις τις δουλειές σου. Μ’ αυτόν τον τρόπο δεν θα αγχώνεσαι και θα κάνεις το απαραίτητο διάλειμμα που χρειάζεσαι.

Οι περισσότεροι σίγουρα θα απολαύσουν την αποσύνδεσή τους από τις ηλεκτρονικές συσκευές περισσότερο απ’ όσο συνειδητοποιούν. Ενώ όμως ο ελεύθερος χρόνος μπορεί να βοηθήσει ορισμένα άτομα να επανακάμψουν, ο επιπλέον χρόνος που αφιερώνεται στις σκέψεις μπορεί να μην είναι πάντα ωφέλιμος για όσους είναι επιρρεπείς στις αρνητικές σκέψεις.

Προσπάθησε λοιπόν να κάνεις μικρά διαλείμματα από το κινητό και το λάπτοπ σου για να «φορτίσεις τις μπαταρίες σου» και να βελτιώσεις σημαντικά την ευημερία σου.

Πηγές: American Psychological Association, Journal of Experimental Psychology, PLOS One