Υπάρχουν στιγμές που νιώθεις ότι ισορροπείς πάνω σ’ ένα λεπτό σκοινί; Που παλεύεις να διατηρήσεις τις ισορροπίες, είτε στην προσωπική σου είτε στην επαγγελματική σου ζωή; Ιδανικά θα ήθελες να έχεις αρκετό χρόνο για τον εαυτό σου, την οικογένεια σου, τα παιδιά σου, την εργασία σου, τη σχέση σου…

Αν όμως νιώθεις ότι η μέρα δεν σου φτάνει να πραγματοποιήσεις όλα όσα θα ήθελες και υπάρχουν πράγματα που αφήνεις πίσω, δες τις παρακάτω τεχνικές που μπορεί να σε βοηθήσουν να αποκτήσεις την πολυπόθητη ισορροπία στη ζωή σου!

Το πρώτο και κυριότερο, μάθε να λες όχι!

Βάλε προτεραιότητες στην καθημερινότητά σου και συμβιβάσου με την παραδοχή ότι δεν μπορούν να γίνουν όλα τα πράγματα ταυτόχρονα. Όσο κι αν θέλεις να τα προλάβεις όλα, που μπορεί και να το πετυχαίνεις με κόστος όμως στην υγεία σου, καλό θα ήταν να ηρεμήσεις και να βρεις τρόπους να οργανώσεις την καθημερινότητά σου έτσι ώστε να ελαττώσεις το άγχος σου. Με το αρνηθείς να κάνεις μία δουλειά ή μία υποχρέωση, που δεν προλαβαίνεις, δίνεις τον απαραίτητο χρόνο στον εαυτό σου για να χαλαρώσει λίγο και να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις υπόλοιπες υποχρεώσεις της ημέρας. Σίγουρα αν το καλοσκεφτείς, λίγα είναι τα πράγματα που δεν αναβάλλονται.

Όταν λοιπόν νιώθεις ότι δεν μπορείς να κάνεις κάτι, αντί να αγχώνεσαι και να προσπαθείς να βρεις τρόπους να το καταφέρεις, πες πολύ απλά ότι δεν μπορείς! Δίνεις έτσι την ευκαιρία και στους άλλους να καταλάβουν ότι είσαι κι εσύ άνθρωπος, ότι έχεις τα όρια σου και δεν μπορείς να τα κάνεις πάντα όλα.

Μάθε να ζητάς βοήθεια όταν την χρειάζεσαι.

Αν μπορεί και κάποιος άλλος να σε βοηθήσει σε κάτι, δεν είναι κακό να ζητήσεις τη βοήθειά του. Μπορεί να έχει τον χρόνο και τη διάθεση να σε βοηθήσει και να σε απελευθερώσει από μία εργασία που δεν προλαβαίνεις να εκπληρώσεις. Πρέπει όμως πρώτα να ρωτήσεις, γιατί κανένας δεν θα έρθει σε σένα να προσφέρει βοήθεια, αν δεν γνωρίζει ότι την χρειάζεσαι. Σ’ αυτή την περίπτωση βέβαια θα πρέπει να είσαι ειλικρινής και να εξηγήσεις στον άλλο τους λόγους που χρειάζεσαι τη βοήθειά του για να μην νιώσει ότι τον εκμεταλλεύεσαι.

mathe-pos-mporeis-diatiriseis-isorropies-zoi-1

Κάνε δώρο στον εαυτό σου μία μέρα ανάπαυσης.

Όταν νιώθεις ότι πνίγεσαι και δεν μπορείς να σηκωθείς από το κρεβάτι για να αντιμετωπίσεις την ημέρα που έχεις μπροστά σου, καλό θα ήταν να πάρεις μια μέρα ρεπό. Μπορείς δηλαδή να αφήσεις όλη την μέρα σου ελεύθερη και να κάνεις μόνο πράγματα που σε ευχαριστούν και σε ηρεμούν. Από το να πας για καφέ με μία φίλη σου, να κάνεις ένα spa, να πας μια βόλτα ή απλά να μείνεις στο σπίτι σου και να χαλαρώσεις χωρίς να κάνεις τίποτα, μπορεί να είναι η θεραπεία που χρειάζεσαι. Για να πετύχεις βέβαια την απόλυτη χαλάρωση, καλό θα ήταν να κάνεις και μια μίνι αποτοξίνωση από το κινητό σου και τις υπόλοιπες ηλεκτρονικές συσκευές και να ασχοληθείς ολοκληρωτικά με τον εαυτό σου.

Όλοι χρειάζονται μια μέρα ανάπαυσης, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, και ιδιαίτερα όταν διανύουν αγχωτικές καταστάσεις. Καλό θα είναι να θυμάσαι ότι δεν θα σταματήσει ο κόσμος και οι δουλειές με το να πάρεις μια μέρα ρεπό. Δίνοντας στον εαυτό σου την ευκαιρία να χαλαρώσει, θα σε βοηθήσει να δεις τα πράγματα με μια διαφορετική ματιά ή και να βρεις λύσεις στα όποια προβλήματα αντιμετωπίζεις.

Μάθε να διαχειρίζεσαι το άγχος σου.

Επειδή το άγχος είναι μέρος της καθημερινότητας και πολλές φορές αγχώνεσαι για πράγματα που δεν μπορείς να ελέγξεις και να αποφύγεις, καλό θα είναι να μάθεις κάποιες τεχνικές που θα σε βοηθήσουν να διαχειρίζεσαι τις αγχωτικές καταστάσεις και να μπορείς να συνεχίζεις τη ζωή σου χωρίς προβλήματα.

Ο διαχωρισμός των εργασιών και η ανάθεση κάποιων σε άλλους, η αποφυγή της τελειομανίας, η καθημερινή εξάσκηση της ενσυνειδητότητας, πρακτικές φροντίδας του εαυτού σου, επαρκής ύπνος, ο διαλογισμός καθώς και τεχνικές αναπνοών μπορούν να σε βοηθήσουν να διατηρήσεις μια επιθυμητή ισορροπία.

Επίσης, στην μείωση του άγχους βοηθάει κι ο καλός προγραμματισμός. Τι εννοούμε μ’ αυτό; Αν για παράδειγμα πρέπει να πας τα παιδιά σου σε μία δραστηριότητα, φρόντισε να έχεις τον απαραίτητο χρόνο για να το κάνετε με ηρεμία και μην προσπαθείς μέσα σε 5-10 λεπτά να τακτοποιήσεις τα πάντα. Υπάρχουν καθυστερήσεις που μπορεί να σου αλλάξουν λίγο το πρόγραμμά σου γι’ αυτό είναι καλό να αφήνεις τον απαραίτητο χρόνο ανάμεσα στις όποιες υποχρεώσεις.

Το να επιτύχεις την επιθυμητή ισορροπία στη ζωή σου χρειάζεται χρόνο και προσπάθεια. Το κλειδί της επιτυχίας είναι να βρεις τρόπους να βελτιώσεις την ψυχική σου κατάσταση και τη γενικότερη ευεξία σου ώστε να μπορείς να αντιμετωπίζεις καλύτερα το καθημερινό άγχος. Αντί να περιμένεις μέχρι να καταρρεύσεις (σωματικά ή ψυχολογικά), μάθε να κάνεις διαλείμματα από την καθημερινότητά σου όποτε το χρειάζεσαι για να αποφύγεις τα χειρότερα….