Το να αποφασίσεις ποιο φαγητό είναι καλύτερο για σένα δεν είναι πάντα μια εύκολη επιλογή. Και ειδικά όταν βρίσκεσαι σ’ ένα εστιατόριο ή μία καφετέρια, πολλές φορές καθίσταται δύσκολο να εντοπίσεις τις υγιεινές επιλογές.

Σύμφωνα με μία πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Nature Food υπάρχουν 9 παράγοντες που μπορούν να σε βοηθήσουν να καταλάβεις το πόσο υγιεινό είναι ένα φαγητό για σένα. Ποιοι είναι λοιπόν αυτοί οι παράγοντες;

Οι βιταμίνες, τα μεταλλικά στοιχεία, τα συστατικά των τροφίμων, οι αναλογίες των θρεπτικών συστατικών, τα πρόσθετα, η επεξεργασία που έχουν υποστεί, οι φυτικές ίνες και οι πρωτεΐνες, τα ειδικά λιπίδια και τα φυτοχημικά. Δεν είναι πάντα εύκολο να γνωρίζεις όλα αυτά τα στοιχεία, αλλά μπορούν να σε βοηθήσουν να καταλάβεις λίγο καλύτερα την ωφελιμότητα ορισμένων τροφών.

Η έρευνα έδειξε ότι χυμοί φρούτων όπως τα βατόμουρα ενισχύουν την γενικότερη ευεξία του οργανισμού, τρόφιμα όπως τα τσιπς θα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο και τροφές όπως τα στιγμιαία λαχανικά θα πρέπει να καταναλώνονται ελάχιστα.

Υπάρχουν βέβαια διάφοροι παράγοντες που καθορίζουν πόσο υγιεινό είναι ένα φαγητό. Τρόφιμα όπως τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν πολλά θρεπτικά συστατικά και λιγότερες θερμίδες ενώ τρόφιμα όπως τα αναψυκτικά και τα γλυκά έχουν λίγα θρεπτικά συστατικά και πολλές θερμίδες.

Το τι στόχο έχεις θέσει για την υγεία σου είναι αυτό που θα σε οδηγήσει στις τροφές που είναι καλύτερες για τον οργανισμό σου και την ευεξία σου. Αν για παράδειγμα θέλεις να χάσεις βάρος ή αν θέλεις να αυξήσεις την ενέργειά σου, αυτό θα σε κατευθύνει στο ποιες τροφές είναι καλύτερο να καταναλώσεις. Φυσικά η βοήθεια και ενός διαιτολόγου μπορεί να σε βοηθήσει να πετύχεις πιο γρήγορα τους διατροφικούς σου στόχους.

Περιορίζοντας τα επεξεργασμένα τρόφιμα που καταναλώνεις καθημερινά και επιλέγοντας πιο φυτικά προϊόντων θα σε βοηθήσει στο να πετύχεις μία καλύτερη κατάσταση της υγείας σου.

Μπορείς να ενσωματώσεις στη διατροφή σου περισσότερα μη επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως φρέσκα φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως και να μειώσεις την ποσότητα των τροφίμων ζωικής προέλευσης όπως το γάλα, το κρέας, το κοτόπουλο και τα ψάρια. Αν είναι δύσκολο να βρεις φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τα κατεψυγμένα αποτελούν ένα θαυμάσιο και εξίσου υγιεινό υποκατάστατο!

Κάτι που πρέπει να θυμάσαι είναι ότι το φαγητό που καταναλώνεις πρέπει να έχει ωραία εμφάνιση και γεύση. Κανείς δεν θέλει να τρώει άγευστα φαγητά και τροφές. Έχοντας όμως συνηθίσει στη γεύση των επεξεργασμένων τροφίμων, που πολλές φορές εμπεριέχουν πολλά γλυκαντικά, μπορεί να μην είσαι σε θέση να ξεχωρίσεις την αυθεντική γεύση. Οπότε ένας απλός κανόνας είναι να εμπιστεύεσαι το αυθεντικό στη γεύση!

Πηγή: Έρευνα στο naturefood