Κάθε φορά που «αποφασίζω» να ξεκινήσω διατροφή για να επιστρέψω στο προ 6 κιλών σώμα μου καταφέρνω ακριβώς το αντίθετο! Είναι μια «κατάρα» που με συνοδεύει από την εφηβεία γι’ αυτό και έχω να κάνω δίαιτα από τότε. Άλλωστε όλες κατέληγαν σε παταγώδη αποτυχία +2 κιλά.

Πρόσφατα όμως, σε μια συνάντηση με μια προπονήτρια κολύμβησης και φίλη, η οποία διανύει το 53ο έτος της ηλικίας της και δείχνει 20!!! χρόνια νεότερη και πολλά κιλά λιγότερο (στοιχηματίζω ότι τα δικά της 6 κιλά φορτώθηκα εγώ…) μου αποκάλυψε ότι η νέα εμφάνιση της οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στους ξηρούς καρπούς!

diaita-xiroi-karpoi-2

Όπως μου είπε, έχει στην τσέπη της κάθε μέρα ξηρούς καρπούς, αμύγδαλα, κάσιους, σταφίδες, φουντούκια και καρύδια, και κάθε φορά μέσα στη μέρα που νιώθει ότι πεινάει τρώει 4-5 από αυτά. Έτσι, μέσα στην ημέρα καταναλώνει την συγκεκριμένη ποσότητα που χρειάζεται και δεν τρώει τοστ, γλυκά ή οτιδήποτε άλλο για να καλύψει τις διατροφικές της ανάγκες.

Κάτι ανάλογο αναφέρει και μια πρόσφατη έρευνα του Harvard School of Public Health η οποία αναφέρεται στην διαχείριση ή την απώλεια βάρους μέσω της προσθήκης ξηρών καρπών στις διατροφικές συνήθειες αντί άλλων snack. Βρήκαν λοιπόν, ότι μια χούφτα ξηρών καρπών την ημέρα συσχετίστηκε με μικρότερο κίνδυνο αύξησης του σωματικού βάρους ή παχυσαρκίας ενώ η αντικατάσταση ενός γεύματος με ξηρούς καρπούς βοηθά στην ισορροπία του βάρους.

diaita-xiroi-karpoi-3

Σε μια άλλη μελέτη που χρηματοδοτήθηκε από την American Heart Association διαπίστωσε ότι ειδικά τα καρύδια Βραζιλίας, έχουν καλύτερα αποτελέσματα καθώς δεν πεινάς και σε κρατούν σε αυτό το επίπεδο για περισσότερη ώρα καθώς σταθεροποιεί τα επίπεδα της γλυκόζης.

Η ελληνική φύση μας δίνει πολλές, πλούσιες και υγιεινές επιλογές σε ότι αφορά τους ξηρούς καρπούς. Προσοχή όμως στις ποσότητες! Μια χούφτα (άντε και λίγο παραπάνω) την ημέρα γιατί κι οι ξηροί καρποί έχουν τις θερμίδες τους!