Οι ιώσεις και τα κρυολογήματα δίνουν και παίρνουν αυτόν τον καιρό, με τους περισσότερους να είναι διαρκώς άρρωστοι με κάτι. Ειδικά αν συναναστρέφεσαι με μικρά παιδιά, θα γνωρίζεις από πρώτο χέρι ότι οι ιώσεις είναι σε έξαρση. Και ότι φέρνουν σπίτι τα μικρά συνήθως τα κολλάνε και οι ενήλικες.

Εννοείται ότι δεν υπάρχει κάποιος μαγικός τρόπος για να σταματήσεις ένα κρυολόγημα, μπορείς όμως να μικρύνεις τη διάρκεια του και να αισθανθείς καλύτερα πιο γρήγορα.

Τι μπορεί να σε βοηθήσει να αντιμετωπίσεις καλύτερα μια γρίπη ή ένα κρυολόγημα;

Η βιταμίνη C
Οι γνωστές σ’ όλους μας πορτοκαλάδες, ειδικά όταν καταναλώνονται τις πρωινές ώρες, μπορεί να δράσουν ανασταλτικά στο κοινό κρυολόγημα. Υπάρχουν βέβαια και πολλά συμπληρώματα βιταμινών που περιέχουν βιταμίνη C και άλλες βιταμίνες και μπορούν να ενισχύσουν λιγάκι τον οργανισμό σου.
Η συνιστώμενη ημερήσια δόση βιταμίνης C είναι 90 μιλιγκράμ για τους άνδρες και 75 μιλιγκράμ για τις μη έγκυες γυναίκες. Χρειάζεται όμως προσοχή καθώς η λήψη υψηλότερων δόσεων μπορεί να επιφέρει παρενέργειες στον οργανισμό. Για τα παιδιά και τους εφήβους το καλύτερο είναι να συμβουλευτείς τον παιδίατρο καθώς οι ανάγκες τους είναι διαφορετικές.

Μην περιμένεις να αρρωστήσεις για να αρχίσεις να λαμβάνεις την απαραίτητη ποσότητα βιταμίνης C, ξεκίνα από σήμερα και θα προλάβεις τα συμπτώματα πριν κάνουν την εμφάνισή τους.

Η εχινάκεια
Το φυτικό συμπλήρωμα που διατίθεται σε δισκία, τσάι και εκχυλίσματα μπορεί να συντομέψει τον χρόνο ενός κρυολογήματος.

Το βότανο σαμπούκος (elderberry)
Το βότανο αυτό χρησιμοποιείται σε πολλά μέρη του κόσμου για την καταπολέμηση του κρυολογήματος. Σύμφωνα με μελέτες μπορεί μειώσει τον χρόνο του κρυολογήματος κατά 3-4 μέρες.

Ο ψευδάργυρος
Οι παστίλιες ψευδαργύρου μπορεί να σε βοηθήσουν να ξεπεράσεις γρηγορότερα ένα κρύωμα. Βεβαία όμως καλύτερα είναι να συμβουλευτείς και τον γιατρό σου, ειδικά αν παίρνεις κι άλλα φάρμακα, καθώς μπορεί να έχουν παρενέργειες ή και να μειώσουν την αποτελεσματικότητά τους.

Ο χυμός παντζαριού
Επειδή ο χυμός παντζαριού έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νιτρικά άλατα, αυξάνει την παραγωγή νιτρικού οξειδίου του οργανισμού, που μπορεί να σε βοηθήσει να προστατευτείς από λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος.
Δεν συνίσταται να το χρησιμοποιούν όσοι είναι επιρρεπείς σε πέτρες στα νεφρά.

Τα προβιοτικά
Ορισμένα προβιοτικά σε μορφή ποτού μπορούν να μειώσουν τη διάρκεια του κρυολογήματος ιδίως για τα αναπνευστικά συμπτώματα.

Το μέλι
Αν το παιδί σου δυσκολεύεται να κοιμηθεί καλά το βράδυ, δοκίμασε το μέλι, μια από τις πιο αξιόπιστες θεραπείες για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων του κρυολογήματος. Μελέτες έχουν δείξει ότι μια κουταλιά μέλι πριν την ώρα του ύπνου μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κοιμηθούν καλύτερα και να μειώσουν τον νυχτερινό βήχα. Μπορεί επίσης να βοηθήσει στην καταπράυνση του πονόλαιμου.

xeperase-grigora-to-kriologima-aples-simboules-2

Τα πολλά υγρά
Το να καταναλώνεις πολλά υγρά είναι πάντα καλό όταν προσπαθείς να απαλλαγείς από ένα κρυολόγημα. Το ζεστό τσάι, το νερό, η κοτόσουπα και άλλα υγρά θα σε κρατήσουν ενυδατωμένη, ειδικά αν έχεις πυρετό. Μπορούν επίσης να χαλαρώσουν τη συμφόρηση στο στήθος και τις ρινικές διόδους σου, ώστε να μπορείς να αναπνέεις καλύτερα.
Καλό είναι να αποφύγεις την καφεΐνη και το αλκοόλ, γιατί μπορεί να σε αφυδατώσουν, να επηρεάσουν τον ύπνο και την ξεκούραση που χρειάζεσαι για την ανάρρωσή σου.

Η ξεκούραση
Γενικά συνίσταται να ξεκουράζεσαι περισσότερο όταν κάτι σε ταλαιπωρεί. Αν και μπορεί να είναι δελεαστικό να προσπαθήσεις να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα με άσκηση, μάλλον είναι καλύτερο να χαλαρώσεις για λίγες μέρες. Στην πραγματικότητα, αν καθημερινά δεν κοιμάσαι αρκετά, μπορεί να αυξάνεις την ευαισθησία σου στα κρυολογήματα.

Τα φάρμακα χωρίς συνταγή
Τα συμπτώματα του κρυολογήματος, όπως ο βήχας, το φτέρνισμα, η ρινική καταρροή, η συμφόρηση, ο πονόλαιμος και ο πονοκέφαλος, μπορεί να δυσχεράνουν τη δραστηριότητά σου κατά τη διάρκεια της ημέρας και να δυσκολεύουν τον ύπνο σου. Τα αποσυμφορητικά, τα παυσίπονα όπως η ιβουπροφαίνη ή η ακεταμινοφαίνη, τα αντιβηχικά και τα αντιισταμινικά μπορούν να αντιμετωπίσουν μερικά συμπτώματα ώστε να νιώσεις καλύτερα γρηγορότερα, ακόμη και αν η ιογενής λοίμωξη παραμένει. Καλό είναι όμως να συμβουλεύεσαι και τον γιατρό σου, πριν καταναλώσεις οποιοδήποτε φάρμακο.

Εν κατακλείδι, με το που αισθανθείς ότι κάτι δεν πάει καλά στον οργανισμό σου, προσπάθησε να ξεκουραστείς και να καταναλώσεις τροφές που θα σε βοηθήσουν να αναρρώσεις όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Όσο πιο γρήγορα το αντιμετωπίσεις, τόσο πιο γρήγορα θα το ξεπεράσεις!

Πηγή: PubMed Central