Τι θα ήταν το καλοκαίρι χωρίς καρπούζι! Με μια ζουμερή φέτα στην παραλία που κάθε φορά σου φέρνει αναμνήσεις από τα παιδικά ανέμελα χρόνια. Τότε, που δεν χρειαζόμασταν πιατάκια, ούτε μαχαίρι και πιρούνι για να αφαιρέσουμε με λεπτές κινήσεις τα κουκούτσια, που σύμφωνα με τις γιαγιάδες μας «κάνουν κακό στο έντερο…».

Κι όμως, οι επιστήμονες σήμερα έχουν αντίθετη άποψη. Υποστηρίζουν ότι όχι μόνο τα κουκούτσια δεν είναι βλαβερά αλλά έχουν και πολλά θρεπτικά συστατικά όπως μαγνήσιο, σίδηρο και φυλλικό οξύ.

Το μαγνήσιο είναι ένα από τα απαραίτητα στοιχεία του οργανισμού για πολλές από τις μεταβολικές λειτουργίες, το ανοσοποιητικό, τους μύες, την καρδιά, και την καλή υγεία των οστών.

Όσο για την περιεκτικότητα των σπόρων καρπουζιού σε σίδηρο, εκτιμάται ότι μια χούφτα έχει περίπου 0,29 mg σιδήρου όταν οι ενήλικες πρέπει να λαμβάνουν καθημερινά 18 mg. Ο σίδηρος βοηθά στη μεταφορά του οξυγόνου στο σώμα, στην αύξηση της αιμοσφαιρίνης και στην μετατροπή των θερμίδων σε ενέργεια.

Τέλος, το φυλλικό οξύ ή βιταμίνη Β9, που γνωρίζουν καλά όσοι έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα αναιμίας, είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου και του οργανισμού, ενώ οι γυναίκες σε αναπαραγωγική ηλικία το χρειάζονται ακόμη περισσότερο, καθώς η ανεπάρκεια φυλλικού οξέος έχει συνδεθεί με γενετικές ανωμαλίες.

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα βρεθείς μπροστά σε μια λαχταριστή φέτα καρπουζιού, θυμήσου ότι τα κουκούτσια είναι μέρος μιας υγιεινής λιχουδιάς!