Η Μεγάλη Εβδομάδα έχει μια αίσθηση γαλήνης και κάθαρσης της ψυχής και του σώματος. Η κατάνυξη των άγιων ημερών λειτουργεί κατευναστικά και η νηστεία ευεργετικά για το σώμα. Είναι μια καλή ευκαιρία, ακόμη και εάν η νηστεία για θρησκευτικούς λόγους δεν σε αντιπροσωπεύει, να αποτοξινώσεις τον οργανισμό σου από τροφές όπως το κρέας, τα γαλακτοκομικά και τα γλυκά δεν περιλαμβάνονται στην καθημερινή διατροφή.

Τι μπορείς να φας λοιπόν τη Μεγάλη Εβδομάδα ώστε να αναπληρώσεις τα απαραίτητα στοιχεία και να έχεις την ενέργεια που χρειάζεσαι;

Από τις βασικές τροφές που μπορείς να εντάξεις στη διατροφή σου είναι οι φυτικές ίνες μέσα από το ψωμί ολικής άλεσης και σίκαλης, το ταχίνι και ο χαλβάς που είναι πλούσια σε ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Φρούτα και λαχανικά, θαλασσινά, όσπρια, ελιές και ξηροί καρποί μπορούν άνετα να αντικαταστήσουν για μια ολόκληρη εβδομάδα την καθημερινή σου διατροφή και να σου δώσουν ευεξία και λάμψη στο δέρμα, αφού οι βιταμίνες τους και τα ωμέγα 3 θα αναζωογονήσουν και την επιδερμίδα σου.

Μια καλή επιλογή για το πρωινό είναι τα αποξηραμένα φρούτα (χωρίς προσθήκη ζάχαρης), τα κριτσίνια με σπόρους, τα παξιμάδια και οι ξηροί καρποί ενώ για το κυρίως γεύμα μπορείς να συνδυάσεις ρύζι, μακαρόνια, πλιγούρι, κινόα ή φαγόπυρο με θαλασσινά όπως χταπόδι, σουπιές, καλαμαράκια, μύδια και γαρίδες ή μια κόκκινη σάλτσα από φρέσκιες ντομάτες και λαχανικά. Και φυσικά μανιτάρια που είναι πλούσια πηγή φυτικών πρωτεϊνών που μπορούν να αντικαταστήσουν το κρέας!

Οσπριάδες και λαδερά φαγητά όπως αρακάς, μπριάμ, αγκινάρες, γεμιστά, ντολμαδάκια και πίτες με χόρτα της εποχής και λαχανικά είναι εξίσου εξαιρετικές και υγιεινές επιλογές.
Αυτό που πρέπει να προσέξεις είναι οι ποσότητες αυτής της διατροφής. Μην θεωρήσεις ότι επειδή είναι μέρος της αποτοξίνωσης ή της νηστείας μπορείς να φας διπλή ποσότητα.

Και φυσικά, φρόντισε ώστε το βράδυ της Ανάστασης και την Κυριακή του Πάσχα η μετάβαση στην κρεατοφαγία να γίνει ομαλά και με μέτρο για να αποφύγεις στομαχικές διαταραχές.
Καλή Μεγάλη Εβδομάδα!